Messerschmitt Bf 110

S vývojem letounu Messerschmitt Bf 110 se začalo v roce 1934. Jedná se o těžkou stíhačku s poměrně dlouhým doletem. To co letadlo ztrácelo v obratnosti se vrátilo v podobě palebné síly. První prototyp se dostal do vzduchu v roce 1936. Luftwaffe používala tento letoun jako nočního útočníka, který byl naváděn nejdříve vizuálně, později pozemními radary a ve finále palubním radarem, který byl umístěn v letounu. Na začátku války si bez problému poradily s polským letectvem, které rozdrtily bez sebemenšího problému. Při bitvě o Británii se ukázaly jako nedostatečné při souboji s britskými Spitfiry či Hurricany.

Naposled upraveno: 
29. 5. 2015
Výška: 
3,3 m
Délka: 
12,3 m
Rozpětí: 
16,3 m
Typ letounu: 
stíhací letoun
Započetí výroby: 
1936
Ve výzbroji zemí: 
Počet vyrobených kusů: 
okolo 1000
Posádka: 
pilot, střelec, navigátor
Prázdná hmotnost: 
4500 kg
Maximální vzletová: 
6700 kg
Motor: 
DB 601 B-1
Tah: 
809 W
Dolet: 
3105 km
Dostup: 
10 500 m
Maximální rychlost: 
600 km/h
Výzbroj: 

2 kanóny ráže 20 mm
4x 7,92 mm kulomet
1x 7,92 mm defenzivní kulomet

Výzbroj byla kombinována podle typu letounu.

Zdroj dat: 
Messerschmitt Bf 110
reklama