Messerschmitt Me 262

Německý Messerschmitt Me 262 Schwalbe (vlaštovka) byl vyvíjen již před druhou světovou válkou. Jeho první ostré lety však proběhly až v roce 1944. Je to první letoun s proudovým motorem nasazeným ve válce. Existovalo několik typů tohoto letadla. Od útočného, bombardovacího až po průzkumný typ. Vyrobeno bylo 1433 kusů, ale do bojových akcí se jich nezapojila ani polovina.

Kvůli náletům na německá průmyslová centra byla výroba rozdělena do řady míst, mimo jiné i do tehdejšího protektorátu. Co se týče našeho území, v Letňanech byly vyráběny přední části trupu, v Semilech části motorů Jumo 004, podobně v ČKD Vysočany, Roztokách, Cvikově a v tunelech v Povltaví a Posázaví. Po válce bylo v Československu dokončeno několik kusů Me 262 a na krátko vytvořena i 5. stíhací letka s těmito letadly.

Naposled upraveno: 
4. 8. 2017
Výška: 
3,83 m
Délka: 
10,58 m
Rozpětí: 
12,51 m
Ve výzbroji zemí: 
Posádka: 
pilot
Prázdná hmotnost: 
4420 Kg
Maximální vzletová: 
7060 Kg
Motor: 
2x proudový motor Jumbo 004B-1
Tah: 
890 Kp
Dolet: 
480 Km
Dostup: 
11 450 m
Maximální rychlost: 
870 Km/h
Výzbroj: 

24x rakety R4M 55 mm
4x 30 mm kanón
2x pumy 250 Kg

Výzbroj byla kombinována podle typu letounu.

Zdroj dat: 
Messerschmitt Me 262 Schwalbe
Noční stíhač Me 262 B-1a/U1
reklama